IZBIRNI PREDMETI

 

PREDSTAVITEV IZBIRNIH PREDMETOV – 7., 8. in 9. razred – 2025/26

Učenci lahko za naslednje šolsko leto izbirajo med naslednjimi obveznimi izbirnimi predmeti:

IZBIRNI PREDMETI ZA 7. razred 

Izbirni predmet:  UREJANJE BESEDIL – UBE (35 ur) Učitelj: ALMA KANDARE 
Pri predmetu bomo podrobneje spoznali računalnik. Pogledali si bomo zgodovinski razvoj, zgradbo in delovanje računalnika. Podali se bomo v svet programiranja z bloki.

Naučili se bomo različnih zvijač za delo z OS Windows in naučili se bomo kako uporabiti urejevalnik MS Word, kot pripomoček, ki ti lahko pri delu močno olajša delo. 

Spoznali osnove varnosti in etike na internetu. Program bomo dopolnili tudi z uporabo različnih orodij UI. Glede na želje otrok se program lahko tudi spremeni. 

 

Izbirni predmet:  RASTLINE IN ČLOVEK (35 ur) Učitelj: ESTER PALINKAŠ 
Pri tem predmetu bodo učenci spoznavali različne rastline in njihovo uporabno vrednost, pa tudi ogroženost. Predmet je praktično in projektno naravnan – z delom na terenu (šolski vrt, šolski okoliš – travnik, gozd, reka…) in raziskovanjem internetnih virov in literature ter analizo različnih aktualnih naravoslovnih problemov bodo učenci gradili kritičen odnos do živega okolja v njihovi neposredni okolici in človekovega vpliva nanj.  Večina dejavnosti predmeta bo vezana na terensko, laboratorijsko in projektno raziskovanje, ki omogoča učencem aktivno pridobivanje znanja in neposredno spoznavanje rastlin v naravi in njihove uporabne vrednosti. 

 

Izbirni predmet:  GLEDALIŠKI KLUB  (35 ur) Učitelj: MATEJA MALNAR  
Učenci sodelujejo v gledaliških dejavnostih, spoznavajo značilnosti gledališča za aktivno gledališko vzgojo.  

Spoznajo dramska besedila in jih poustvarjajo. Ukvarjajo se tudi z elementi dramske predstave, si jo ogledajo, vrednotijo in jo poskušajo uprizoriti. Učenci pridobivajo bralno in gledališko kulturo, tj. naklonjenost do branja dramskih besedil ter gledaliških aktivnosti in obiskovanja gledaliških predstav. 

 

Izbirni predmet:  NEMŠČINA 1 (70 ur) Učitelj: 
Nemščina 1 – triletni predmet – 2 uri tedensko/ 70 ur na leto – razred: 7., 8. in 9. razred Kratek opis: Pri pouku nemščine učenci usvojijo osnovno besedišče in spoznajo osnove slovnice, prav tako pa razvijajo tudi bralne, pisne, slušne in govorne sposobnosti. Ob tem pa seveda spoznajo še kulturo nemško govorečih dežel, to je Nemčije, Avstrije, Švice in Liechtensteina. Osrednji cilj pouka nemščine je usposobiti učence za sporazumevanje v nemškem jeziku. To jim bo nedvomno koristilo, saj je nemščina po številu govorcev najbolj razširjen materni jezik v Evropi. Govori ga kar okoli 100 milijonov državljanov Evropske unije. Potrebno pa je poudariti tudi to, da večina srednjih šol kot drugi tuj jezik ponuja ravno nemščino, tako da bi učencem predznanje nemščine olajšalo učenje, hkrati pa omogočilo, da svoje znanje še nadgradijo. 

 

Izbirni predmet:  ŠPANŠČINA 1  (70 ur) Učitelj: 
triletni predmet •2 uri na teden / 70 ur na leto  razred: 7., 8. in 9. razred

ZAKAJ ŠPANŠČINA? ¿Por qué español? – Je tretji najbolj razširjen jezik na svetu (za kitajščino in angleščino), kot materni jezik je 400 milijonom ljudi. – Ker je drugi najpogosteje rabljen jezik za komunikacijo. – Ker je pouk dinamičen in zanimiv zaradi različnih metod in aktivnosti poučevanja. – Ker učenec že na začetku pouka spozna, da že veliko besed pozna. – Ker se lahko učenje španščine nadaljuje na srednji šoli (kot drugi ali tretji tuji jezik). Kratek opis: Pri pouku španščine učenci spoznajo osnovno besedišče, ki je potrebno za sporazumevanje v tujem jeziku. Z novim naučenim besediščem razvijajo sposobnosti branja, pisanja, poslušanja ter govora v tujem jeziku. Prvo in drugo leto pouk španščine poteka s pomočjo učbenika in delovnega zvezka Gente Joven 1. Učenci se v prvem letu naučijo predstaviti sebe in svojo družino, govorijo o šoli in preživljanju prostega časa, opisujejo osebe, naučijo se števil in odčitavanja časa. V sedanjiku uporabljajo številne glagole in znajo že veliko povedati. Drugo leto učenja spoznajo besedni zaklad v zvezi s hrano, pijačo, oblačili ter se naučijo fraz, ki se uporabljajo v restavraciji ali trgovini. Pomembne teme so tudi šport, zdravje, potovanja, počitnice. Tretje leto učenja imajo učenci učbenik in delovni zvezek Gente Joven 2. Glavne teme so: televizija, slavne osebe iz preteklosti, navade v preteklosti, oglaševanje, življenje v prihodnosti.

POUK ŠPANŠČINE POTEKA: – s pomočjo didaktičnih iger (vislice, tombola, igre vlog), – s poslušanjem španskih pesmi, – s spoznavanjem španske kulture, navad, praznikov, življenja v špansko govorečih državah, – s pomočjo računalnika in spleta. 

 

Izbirni predmet:  NOGOMET  (35 ur) Učitelj: Marcel Truden 
Vabljeni vsi, ki vam je šport blizu, ki bi radi svoja znanja ustrezno nadgradili in se ob tem tudi zabavali. Predmet predstavlja dopolnitev in nadgradnjo ur redne športne vzgoje, poudarek pa je na tehničnih in taktičnih elementih nogometa.. V 7. razredu imajo učenci samo še dve uri Športa na teden (namesto treh, kot v 6. razredu), zato s tem izbirnim predmetom v bistvu ohranite tri ure športne aktivnosti tedensko. Obenem pa tu več časa posvetimo igri, za kar nam po navadi pri rednih urah zmanjka časa. 

IZBIRNI PREDMETI ZA 8. razred 

Izbirni predmet:  MULTIMEDIJA – MME (35 ur) Učitelj: ALMA KANDARE 
Pri predmetu se učenci naučijo učinkovite predstavitve informacije. Spozna, kako različno se lahko ista informacija predstavi in katera predstavitev jo naredi bolj učinkovito. Učenci pridobivajo izkušnje s praktičnim delom. Ogledali si bomo kako delujejo različna orodja za pripravo zanimivih predstavitev – power point, prezi, canva. Spoznali se bomo z orodji za obdelavo slik in zvoka.  Program bomo dopolnili tudi z veščinami programiranja in uporabo različnih orodij UI. Glede na želje otrok se program lahko tudi spremeni.  

 

Izbirni predmet:  POSKUSI V KEMIJI – POK (35 ur) Učitelj: ALMA KANDARE 
Učenci dopolnijo in poglobijo znanja, ki so jih pridobili pri pouku kemije. Pri predmetu učenci spoznajo načine varnega eksperimentiranja.

Sami izvajajo preproste eksperimente, sklepajo na rezultate, beležijo rezultate in poročajo. Spoznajo pravilna rokovanja z nevarnimi snovmi, pravilno shranjevanje le-teh in pravilno skladiščenje in uničevanje nevarnih snovi. 

 

Izbirni predmet:  RASTLINE IN ČLOVEK (35 ur) Učitelj: ESTER PALINKAŠ 
Pri tem predmetu bodo učenci spoznavali različne rastline in njihovo uporabno vrednost, pa tudi ogroženost. Predmet je praktično in projektno naravnan – z delom na terenu (šolski vrt, šolski okoliš – travnik, gozd, reka…) in raziskovanjem internetnih virov in literature ter analizo različnih aktualnih naravoslovnih problemov bodo učenci gradili kritičen odnos do živega okolja v njihovi neposredni okolici in človekovega vpliva nanj.  Večina dejavnosti predmeta bo vezana na terensko, laboratorijsko in projektno raziskovanje, ki omogoča učencem aktivno pridobivanje znanja in neposredno spoznavanje rastlin v naravi in njihove uporabne vrednosti.  

 

Izbirni predmet:  GLEDALIŠKI KLUB  (35 ur) Učitelj: MATEJA MALNAR  
Učenci sodelujejo v gledaliških dejavnostih, spoznavajo značilnosti gledališča za aktivno gledališko vzgojo.  

Spoznajo dramska besedila in jih poustvarjajo. Ukvarjajo se tudi z elementi dramske predstave, si jo ogledajo, vrednotijo  in jo poskušajo uprizoriti. Učenci pridobivajo bralno in gledališko kulturo, tj. naklonjenost do branja dramskih besedil ter gledaliških aktivnosti in obiskovanja gledaliških predstav. 

 

Izbirni predmet:  LITERARNI KLUB  (35 ur) Učitelj: JERNEJA KOVŠCA 
K literarnemu klubu pridite učenke in učenci, ki radi berete, pišete pesmi, zgodbe, pravljice, stripe … 

Pripravili bomo literarni natečaj in literarni večer. 

 Učenci:  razvijajo pozitiven odnos do književnosti,  ob branju si oblikujejo osebnostno in narodno identiteto,  s spoznavanjem drugih kultur si širijo svoje obzorje in si privzgajajo strpen odnos do njih,  gojijo svoje posebne književne interese (npr. tematske ali /žanrske), razvijajo zanimanje za sprejemanje različnih književnih zvrsti,  razmišljujoče sprejemajo umetnostna besedila in jih vrednotijo,  o svojih presojah in doživljanju prebranega govorijo ter pišejo, razlikujejo umetniško in trivialno književnost,  ustvarjalno se odzivajo na prebrano (iz učnega načrta) 

 

Izbirni predmet:  NEMŠČINA 2 (70 ur) Učitelj: 
NEMŠČINA 2 triletni predmet  2 uri tedensko/ 70 ur na leto razred: 7., 8. in 9. razred  pogoj za izbiro je osvojeno znanje pri nemščini 1 Kratek opis: Pri pouku NEMŠČINE učenci usvojijo osnovno besedišče in spoznajo osnove slovnice, prav tako pa razvijajo tudi bralne, pisne, slušne in govorne sposobnosti. Ob tem pa seveda spoznajo še kulturo nemško govorečih dežel, to je Nemčije, Avstrije, Švice in Liechtensteina. Osrednji cilj pouka nemščine je usposobiti učence za sporazumevanje v nemškem jeziku. To jim bo nedvomno koristilo, saj je nemščina po številu govorcev najbolj razširjen materni jezik v Evropi. Govori ga kar okoli 100 milijonov državljanov Evropske unije. Potrebno pa je poudariti tudi to, da večina srednjih šol kot drugi tuj jezik ponuja ravno nemščino, tako da bi učencem predznanje nemščine olajšalo učenje, hkrati pa omogočilo, da svoje znanje še nadgradijo. 

 

Izbirni predmet: ŠPORT ZA SPROSTITEV (35 ur) Učitelj: MARCEL TRUDEN 
Predmet se izvaja samo za osmošolce, eno uro na teden (35 ur) skozi celotno šolsko leto. Nekaj ur bo izvedenih v strnjenih sklopih. Vabljeni vsi, ki vam je šport blizu, ki bi radi svoja znanja ustrezno nadgradili in se ob tem tudi zabavali. Predmet predstavlja dopolnitev in nadgradnjo ur redne športne vzgoje, poudarek pa je na igrah z žogo ter raznih dopolnilnih dejavnostih (tek trojk, ljubljanski maraton, kolesarjenje). 

IZBIRNI PREDMETI ZA 9. razred 

Izbirni predmet:  RAČUNALNIŠKA OMREŽJA – ROM (35 ur) Učitelj: ALMA KANDARE 
Učenci spoznajo osnove računalniških omrežij in principe delovanja interneta in pasti interneta ter se navajajo na varno delo na spletu. 

Naučijo se uporabljati izmenjavo dokumentov z različnimi programskimi orodji ter skupinsko oblikovanje dokumentov prek mrež (Google Dokumenti, Dropbox, Office 365, OneDrive …). Spoznajo spletni jezik HTML z najpogosteje uporabljenimi oznakami, urejevalnike HTML in druga orodja za izdelavo spletnih strani. 

V projektni obliki dela izdelajo spletno mesto (WordPress) Vsak učenec si sam izbere vsebino, v šoli izdela več spletnih strani in jih povezal v spletni sestavek 

Spoznajo aplikacijo Padlet, Kahoot in Mentimeter in v njej izdelajo vsak svoj kviz. Program bomo dopolnili tudi z veščinami programiranja in uporabo različnih orodij UI. Glede na želje otrok se program lahko tudi spremeni. 

 

Izbirni predmet:  GLEDALIŠKI KLUB  (35 ur) Učitelj: MATEJA MALNAR  
Učenci sodelujejo v gledaliških dejavnostih, spoznavajo značilnosti gledališča za aktivno gledališko vzgojo.  

Spoznajo dramska besedila in jih poustvarjajo. Ukvarjajo se tudi z elementi dramske predstave, si jo ogledajo, vrednotijo  in jo poskušajo uprizoriti. Učenci pridobivajo bralno in gledališko kulturo, tj. naklonjenost do branja dramskih besedil ter gledaliških aktivnosti in obiskovanja gledaliških predstav. 

 

Izbirni predmet:  NEMŠČINA 3  (70 ur) Učitelj: 
NEMŠČINA 3  triletni predmet  2 uri tedensko/ 64 ur na leto  pogoj za izbiro je osvojeno znanje iz nemščine 2 Kratek opis: Pri pouku NEMŠČINE učenci usvojijo osnovno besedišče in spoznajo osnove slovnice, prav tako pa razvijajo tudi bralne, pisne, slušne in govorne sposobnosti. Ob tem pa seveda spoznajo še kulturo nemško govorečih dežel, to je Nemčije, Avstrije, Švice in Liechtensteina. Osrednji cilj pouka nemščine je usposobiti učence za sporazumevanje v nemškem jeziku. To jim bo nedvomno koristilo, saj je nemščina po številu govorcev najbolj razširjen materni jezik v Evropi. Govori ga kar okoli 100 milijonov državljanov Evropske unije. Potrebno pa je poudariti tudi to, da večina srednjih šol kot drugi tuj jezik ponuja ravno nemščino, tako da bi učencem predznanje nemščine olajšalo učenje, hkrati pa omogočilo, da svoje znanje še nadgradijo. 

 

Izbirni predmet: ŠPORT ZA ZDRAVJE (35 ur) Učitelj: MARCEL TRUDEN 
Predmet se izvaja samo za devetošolce, eno uro na teden (35 ur) skozi celotno šolsko leto. Nekaj ur bo izvedenih v strnjenih sklopih. Vabljeni vsi, ki vam je šport blizu, ki bi radi svoja znanja ustrezno nadgradili in se ob tem tudi zabavali. Predmet predstavlja dopolnitev in nadgradnjo ur redne športne vzgoje, poudarek pa je na igrah z žogo ter raznih dopolnilnih dejavnostih (tek trojk, ljubljanski maraton, kolesarjenje). 

 

Orodna vrstica za dostopnost